5 Ocak 2018 Cuma

HER KES KENDİ NEFSİNE BİR ELÇİDİR

Nıyazi Mısri yolunu devam ettiren ,Atpazari Osman Fazlı Efendi'den yetişen Bursalı İsmail Hakkı hazretleri ,Peygamber mescidinde yaşadığı bir hal'i anlatır:"Peygamber (sav)'in mescidinde bulunuyordum.Tam onun başucunda iken Allah'a yönelmiş murakabe halinde iken, birden "kalk ve uyar" şeklinde bir hitapla karşılaştım.Bu ilahi hitabın çarpıcı şiddetinden büyük bir titreme ve şaşkınlığa kapıldım.Birden bütün vücudumu bir titreme kapladı.Kendimi bu makamda zahiren insanları uyarma görevi ile görevlendirildiğimi  ve bu emri tebliğ aldığımı zannettim.Çünkü insanların ekserisi Peygamber (sav)'in huzurunda harem-i şerifte edebe aykırı davranışlarda bulunuyorlardı.Hatta bir keresinde Peygamber Efendimize yapılan bu edep dışı hareketlere katlanamadığımdan dolayı şiddetli bir ağlama krizine kapıldım.Bunun üzerine "İşte bunlar, Allah'ın kendilerini lanetlediği , sağır kıldığı, ve gözlerini kör ettiği kimselerdir"(Muhammed 47/23)denildi.Sonra Allah'dan gelen bir ilham sayesinde anladım ki; ben sadece kendi nefsime elçiyim ve kendi nefsimi tezkiye etmeye; nefsimin güçlerini ıslah etmeye memurum ve bu konuda Allah bana yardım edecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder