20 Mayıs 2020 Çarşamba

SULTAN FATİH'İN AKŞEMSETTİN KARŞISINDAKİ HALİ

Mahmud Paşa, bir gün merak ve hayretle Sultan Fatih'e sorar:"Aziz Sultanım! siz hiçbir alime göstermediğiniz hürmet ve tazimi Akşemseddin'e gösteriyorsunuz! O'nun yanında size bambaşka bir hal oluyor. Onun diğer alimlerden ne farkı var?
Fatih de cevaben:
"Hiçbir zaman, mekan ve şahısta görmediğim heybet ve cazibeyi, bu kişi de görüyorum. Bu heybet ve muhabbet gönlümü alt-üst ediyor. Muhabbet ve heybet birbirine zıt iki hal olmasına rağmen , ruhumda nasıl birleşiyor?! Ben de buna hayret ediyorum. Bu hal nedir? Bu hal neyin nesidir? Anlıyorum ki, bu onun cismani varlığından değil, Hakk'ın mazharı olmasındandır. Onun huzurunda elim titriyor, dilim dolaşıyor, aciz bir çocuk gibi kalıyorum. Onun gönül penceresinden, ayrı alemler, ayrı nakışlar seyrediyorum. İşte bu halim , onun ruh dünyasının bana olan in'ikasıdır (yansımasıdır). Aynı zamanda onun kendi ruhi derinliğini resmeder." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder