20 Mayıs 2020 Çarşamba

İSTANBUL FETHİNE MANEN KATILANLAR

Ubeydullah Ahrar hazretleri tayyi mekan ederek ortaasyadan İstanbul'un fethine katılmıştır. Torunu Hace Muhammed anlatır:"-Ubeydullah Ahrar hazretleri perşembe günü öğleden sonra aniden atının hazırlanmasını emretti. Atına binip sür'atle Semerkant'tan dışarı çıktı. Talebelerine :"Siz burada oturunuz" buyurdu, Bir zaman sonra döndüğünde talebeleri merak etmişlerdi. Hazret şöyle buyurdu:"Türk sultanı Mehmed Han, benden istiane (yardım edilmeyi talep) etti. Bende ona yardım etmeye gittim. Hak Teala'nın izni ile zafer kazanıldı" buyurdular.
Hazretin oğlu Hace Abdülhadi anlatır:
"İstanbul'a gittiğimde Sultan 2. Beyazıd, babam Ubeydullah Ahrar'ın şekil ve şemailini şu şekilde tarif etti:"Babam Fatih anlattı:Fethin en şiddetli zamanında Rabbime iltica ederek, zamanın kutbunun imdada yetişmesini istedi. Şu şu vasıfta beyaz bir atın üzerinde karşıma geldi:"Korkma zafer senindir" buyurdu. O Pir'e :"Küffar askeri çok fazla" dedim. O da bana cübbesini açtı :"İçine bak" dedi. Cübbesinin yeninin içinden sel gibi akan bir ordu görünce hayretler içinde kaldım. Hazret:"Bu ordu sana yardıma geldi" dedi ve devam etti:"Şimdi şu tepenin üzerinden üç defa köse tokmak vur! Ve bütün askere hücum emrini ver!"Bende aynen öyle yaptım. O Pir de ordusu ile hücuma iştirak etti ve Fethi Mübin gerçekleşti.
Fethe bütün maneviyat erlerinin iştirak ettiği tarihi bir vakıadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder