26 Mayıs 2020 Salı

ATATÜRK ÜZERİNE GÖRÜLEN RÜYALAR

Eyüp Sabri Lermioğlu isimli emekli bir öğretmen olup anlatmıştır:"Ben gençliğimde bu adamı çok tenkid ediyordum. Sonra bir gece rüyama girdi ve beni tehdit etti:"Ben vazifeli bir adamdım.Vazifemi yaptım. Sen anlamadığım işleri konuşma. Yoksa kafanı kırarım" şeklinde tehdit edince aleyhine konuşmayı kesmiştir.
Yine Üstad Kadir Mısıroğlu bizzat kendi gördüğü rüyasını anlatmıştır:"Park otelde yemek yiyoruz. Etraf tıklım tıklım dolu. Birisi ismimle hitap ederek bana seslendi. Başımı kaldırınca ne göreyim M. Kemal iki sıra masanın ortasında ayaklarını normalden biraz fazla açmış elinde kadehi bana bakıyor. Sırtında iskoç bir ceket var bir tel saç alnına dökülmüş."Evet sana sesleniyorum"deyince karşılık verdim: "Buyrun efendim"  "Sen " dedi,"Neler söyleyip geziyorsun benim hakkımda" dedi. Münakaşa çıkmasını önlemek için kısa ve yuvarlak bir cevap vermem gerekti:"Tetkikatımın neticesi neyi gösteriyorsa onları söylüyorum" dedim.
"Neymiş tetkikatının neticesi "diye sorusuna devam etti. Ona gerçeği çıplak söylemeye karar verdim:
"Paşa hazretleri, Zatı aliniz daha Anadolu'ya gitmeden İstanbul Perapalas otelinde İngilizlerle Hilafeti yıkmak hususunda anlaşmış ve mahud inkılapları yapmak hususunda mutabık kaldınız. İngilizler bu anlaşma sebebiyle Yunanlılara İzmir'e çıkma müsadesi verdiler. Böylece siz hem padişahı hemde milleti aldatarak asıl maksat ve hüviyetinizi setrettiniz. Ta ki memlekette hakimi mutlak kesilinceye kadar."
Baktım yüzünde ve sesinde hiç öfke yok. Elindeki kadehi sallayarak:
"Şu etrafımda bir sürü insan var. Bunların kimisi profesör, kimi mebus. Ne söylersem inanırlar. Bir tanesi tahkik lüzumunu hissetmez. Hayret, otuz yaşında bir çocuk her şeyin arka planını kurcalıyor." münakaşa çıkmasın diye sustum. O devam etti:
"Doğru söylüyorsun ama, biliyor musun  ki, ben vazifeli bir insanım. Vazifemi yaptım".
Ben yine cevap vermeyeyim diye önüme bakıyorum. Sesi hafif bakışları bulanıktı. Aynı yumuşak ve hafif ses tonu ile devam etti:"Kim bilir belki sen de vazifeli bir insansın da vazifeni yapmaktasın"
Uyandım ve Rabbime şükrettim....

1 yorum:

  1. Bende gördüm herkesmi aynı yerde görüyor ya bende otel balo salonunda smokinli gördüm sen ne konuşuyorsun hakkında tenkit ediyorsun diye beni kovaladı....... ::))) ama umrumda değil hilafeti mi yıktı bacımın çarşafın çıkardı yapmadığı yok adi herifin

    YanıtlaSil