19 Kasım 2019 Salı

VİRD EZBERLEMEK

Tarikat büyüklerinin ayet ve hadislerden derlediği dualar bütününe vird denir. Derviş Ahmed Kahye isimli, Şeyh Mahmud Apak hazretlerinin dervişi  anlatmıştı: Nakşi ve Kadiri usulde yürüyen Osman Seraceddin hazretlerinin oğlu Şeyh Nasuh efendi, İzmir de Cuma isminde yaşlı bir adamla konuşur. Cuma isimli derviş babasının müntesiplerindendir. "Hatmi Hacegan"'ı okuyor musun? der. Yaşlı adam ezberleyemedim der. Şeyh Nasuh  bir bardak su ister, bardağın yarısını içer diğer yarısını da cuma isimli dervişe verir. Yaşlı adam kalan suyu içer. Ertesi sabah tüm vird ezberindedir. Hadiseyi anlatan Ahmed ilave eder: Bende de virdi ezberlemek isteği var ama azmi yok. Cuma emminin öğrendiği gibi bana da himmet olsa öğrensem dediğim bir zamanda rüyada baktım Şeyh Nasuh yanımda peyda oldu ve bana "Seninle beraberim" dedi."Sonra Virdin "kısa" olan kısmını ezberledim dedi....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder