26 Kasım 2019 Salı

İNSAN BEDENİNDE AÇIK VE GİZLİ OLAN ŞEYLER

İnsanın bedenindeki ruhi hayvani, akl-ı cüz'i,vehim ve hayal ayran misali aşikardırlar. Ancak, ayran içinde bulunan yağ nasıl gizli ise ruh'da bu şekilde gizlidir. Yağı meydana çıkartmak için yayık yayanlar darbelerle (riyazat,mücahede darbeleri) o ayranı çözdürürler ve bilahare soğuk buz atarak ayran içinde mevcut olan yağ, üste doğru çıkıp gözükmeye başlar. Bu nedenle vücudumuzdaki ruhun nefsin, aklı cüzün, vehmin ve hayalin tasallutundan kurtulabilmesi için insanı Kamil nezaretinde vücudun riyazatla çalkalanıp, imtihanlarla dövülüp,dünyevi isteklerden soğumuş hale gelmek gerektir.
Ruhi hayvani ayranı içinde ruhi insanimiz gizli ve hiç olarak kalmıştır. Ruhi hayvani galip,ruhu rabbani ise mağlub bir haldedir. HakTeala, Yayık içindeki ayranı tahrik edici bir kulu (Resulü-evliyayı)elçi olarak gönderir. Bu elçi fen ve kaide ile ruhu hayvaniyi tahrik eder ve vücudunda kim var ortaya çıkar.
Hicri 1040 senesinde Şam Mevlevihanesinde vefat eden Himmeti Dede (rahmetullahi aleyh) nazmen, Hz.Mevlana efendimizin rubaisini şöyle terceme etmiştir:
"Ben bilmez idim gizli ayan hep sen imişsin
Tenlerde ve canlarda  nihan hepsen imişsin
Senden bu cihan içre nişan ister idim ben,
Ahir bunu bildim ki cihan hep sen imişsin !
Ruhi hayvani ayranını bu cisim yayığı içinde evvelen şeriat, ba'dehu tarikaat ve ondan sonra hakikat ilimleriyle nevbet nevbet çevir ve tahrik et, ta ki, ruhu hayvaninin kendisinde gizlediği ruhi- insani eserleri meydana çıksın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder