23 Kasım 2019 Cumartesi

GELECEĞİ GÖRMEK

Kişi, kalp aynasını parlattığı oranda gelecegi görebilir. İbni Arabi hazretlerinden nakildir ki (Sadreddin Konevi hazretlerine söylemiştir:"Endülüsten Rum diyarına vasıl olduğum vakit, kendi kendime dedim ki :"Hak teala benim üzerine, benim için  ve benden sudurunu takdir ettiği ahvali zahiriyye ve batınıyye-i vücudiyemin tafsilatını ömrümün sonuna kadar göstermedikçe, gemiye binmeyeyim". Binaenaleyh tam bir huzur, açıklık ve kamil bir şekilde Hak Tealaya teveccüh ettim;Sonra Hak Teala bana, zahiren ve batınen ömrümün sonuna kadar , benden cari olan ahvalin hepsini, hatta senin pederin İshak b. Muhammed'in sohbetini ve senin sohbetini , ahvalini ,ulumunu  ve ezvakını ve makamını  ve tecelliyatını  ve mükaşefatını ve Hak Teala'dan cemi-i huzuzunu gösterdi, binanaleyh yakin ve basiret üzerine gemiye bindim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder