13 Eylül 2019 Cuma

ZALİMLERE SEMPATİ DUYMAK

Ayet gayet açık:"Zulmedenlere sakın sempati duymayın, onları desteklemeyin, yoksa size ateş dokunur. Sizin Allah'dan başka dostlarınız yoktur, sonra size yardım da edilmez"
Bu ayetteki manalar gayet açıktır.
Zulmedenler, zalimler kimdir? Şeriata göre, sahip olduğu dünyevi imkanlar (mal-makam) kullanılarak Hakk'ın kanunlarına karşı gelenlerdir. Bugün Allah'ın kanunları, mevcut yasalarımız içinde yemekteki tuz miktarındadır. Hakk'a ait olmayan yasalara uymamak, yahut bu yasalara uymak nedir? Önce zulmün, zalimin tarifi yapılmalıdır. En büyük zalim nefsimizdir. Çünkü, varlığın yegane sahibine karşı varlık iddia etmektedir. Ben yaptım, ben kazandım, ben başardım demektedir. İşin bu yönüne bakmayanlar mevcut yasalara uyup uymadığına bakarak adil yahut zalim değerlendirmesini yapmaktadırlar. Bu değerlendirmelerle "Zalim"i bulursak akabinde "sempati duymamak, desteklememek" eylemine sıra gelir. Bu gün bu ayeti yaşamaya kalkarsak, yahut bugün için manasının ne olduğunu tefekkür edersek, acaba, merkezinde Allah, ahiret olmayan tüm iktidar sahiplerini desteklemek ayetin anlattığı değil midir?
Dokunacak olan ateş nedir? Yoksulluk, fakirlik, baskı, hapis, kötü muamele, dışlanma ateştir. Ülke çatısı altında yaşayan her fert bu ateşten nasibini alacaktır....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder