17 Eylül 2019 Salı

EVLİYADAN İSTİFADE ETMEK İÇİN

Arifi Billah olan evliyaullah hazeratından istifade etmek (müstefit olmak için) onlara karşı edepli hareket etmek gerekir. Onlar,ilahi sırları ancak ehline söylerler. Ehil olanlar da evliyaullaha edep gösterip hizmet edenlerdir. "Baba himmet" diyene "oğul hizmet" derler. Nasıl bu dünyanın iktidar sahipleri emri altındakilere azamet ve kibir gösterip onlardan bendelik isterlerse, batın aleminin padişahı olan evliyaullah'da da aynı haller vardır. Onlar dünya ehline ve malına karşı istiğna içindedirler. Eyvallahsızdırlar. Evliyaullahın karşısından kendi varlığımızdan ve enaniyetimizden boşalmamız gerekir.
Evliyaullahın huzurunda hangi edebi göstermek gerekir. Zamanın ve mekanın ve halin gerektirdiğine bakarak edep gösterirlerse onların gönlünde yer etmiş olur.
Şeyh Ebu Ali Dekak hazretleri buyurur ki "Şeyhim hamama gitmek üzere idi, ben gidip onun yıkanacağı yeri temizleyerek bir kaç kova su döktüm, vaktaki şeyh geldi, yıkanacağı yerin temizlendiğini ve su döküldüğünü gördü, müritlerine hitaben "Bu suyu döken kimdir?"diye sordu. Ben kendi kendime akılsızlık edip şeyhi öfkelendirdim, diye sustum. Şeyh suali tekrar etti, müritler birbirine bakıp cevap vermediler. Soruyu üçüncü kez sorunca, ben ileri geçip "Ben döktüm " dedim."Ey Ebu Ali, bir çok senede bulduğum şeyi, sen iki kova su ile buldun" deyip iltifat ettiler. Zira zamanın, mekanın,halin edebi bu idi".
Evliyaullah dilenci değildir ki, her bir hizmetten dolayı senden bir minnet tutsunlar. İrşatlarının karşılığında ücret istemezler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder