Enbiya ve evliya hazretleri daima ahvalı gaybiyye ye muttali olmaları gerekmez. Ekser zamanda kendi halleri ve kalb ahvalleri ile meşguliyetleri alemde olan gaybı müşahede etmelerine hicab olduğundan, gaybı bilenin bilmeyenden efdal olması lazım gelmez. İnsanı Kamil Hakk'ın müşahasi ile istiğrak olduğundan kevn tarafına teveccühü mümkün olmaz bu nedenle gaybi göremez. Bu hicab, ehli gafletin haliyle kıyas olunmaz.
Mesnevi-i şerifte, Resulullah'ın terliğini kapıp havalanan bir tavşancıl kuşunun terliği havada ters çevirmesi sonucu içindeki yıılanın aşağı düşmesi ve sonra terliği Efendimiz (sav)'e getirmesi hadisesinde bu anlatılır. Cenab-ı Peygamber, terliği içine girmiş yılanı görmedi de bir kuş gördü hadisesinde "gayb bilinemez" sözünü avam söyler. Halbuki Peygamber'in meşguliyeti daha mühimdir. Bu meşguliyet nedeniyle kevni(yaratılmışı) müşahede edemeyebilir...
Mesnevi-i şerifte, Resulullah'ın terliğini kapıp havalanan bir tavşancıl kuşunun terliği havada ters çevirmesi sonucu içindeki yıılanın aşağı düşmesi ve sonra terliği Efendimiz (sav)'e getirmesi hadisesinde bu anlatılır. Cenab-ı Peygamber, terliği içine girmiş yılanı görmedi de bir kuş gördü hadisesinde "gayb bilinemez" sözünü avam söyler. Halbuki Peygamber'in meşguliyeti daha mühimdir. Bu meşguliyet nedeniyle kevni(yaratılmışı) müşahede edemeyebilir...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder