10 Eylül 2019 Salı

MANEVİ İLERLEMEDE MADDİ İMTİHANLAR

Necib Sultanım anlatmıştı 1952 yılında Sivasta'yım. Demokrat Parti'den Sivas milletvekili seçilen bir ahbabım, Ankara'ya giderken evinin anahtarını bana verdi ve Köşk sayılan evde tek başına kalmaktayım. Bir gece sinemadan çıkıp eve doğru giderken, biraz önümde Sivas Cumhuriyet başsavcısı olan kişi yanında eşi ve baldızı ile birlikte yürüyerek evlerine gitmekte iken, iki tane sarhoş savcıya musallat olarak "Babalık, iki tane sana fazla birini bize versene" diye laf atmaları üzerine arka mesafeden ben dayanamadım ve bağırdım."Ulan sarhoşlar. Sizi duman ederim, sizin laf attığınız kişi Sivas savcısıdır. Ömür boyu hapis yatarsınız "deyince sarhoşlar irkildiler ve kaçtılar. Savcı teşekkür etti. Adliye'de işin olursa gel" dedi.
Tabi ki ben gitmedim. Aradan epey bir zaman geçtikten sonra sabah erkenden karakol bekçisi gelerek zili çaldı. Bana Karakola ifade vermek için geleceksin seni istiyorlar"dedi. Ben daha vakit sabahın körü, iki saat sonra giderim dediysemde ihtiyar bekçi, Beyefendi beni yine yorarlar lütfen giyinirsem gidelim dedi. Bende giyindim, ihtiyar bekçi ile birlikte karakola gittim. Karakol komiseri ateş püskürüyor. Diğer polisler bana dik dik bakıyor. Bir tutanak tutmuşlar. Güya ben o gece saat 12 de komiserin evinin kapısını çalmış ve karısına aç içeriye gireyim demişim. Komiseri tanımam, evini bilmem, öyle bir eylemim de yok. Baktım komiser çok öfkeli, benim böyle bir eylemim yok, desem de çok inanamadı. Sol elime iz yapacak şekilde cop ile vurdu. Ses etmedim. Adliyeye gittik. Başsavcı bizi gördü evrakı tetkik etti. Bana "Senin böyle bir şey yapmadığına inanıyorum ama tutanak tutulmuş polisin birisi tanık olmuş dedi. Biz öğleye kadar Adliye de kaldık. Savcı konuyu araştırtmış. Sonra ortaya bir tanık çıktı.Sarhoş,berduşun biri. Komiserin evinin kapısını çalanın tutanakta imzası olan bir polisin olduğunu, olayı gördüğünü  ve bir gece bekçisine de söylediğini belirtti. Gerçek ortaya çıkmıştı. Biz sol elimizdeki sopa izi ve yarım gün adliyede nezarette olma imtihanını vermiştik". İftira atan o polisin ertesi günü tayini bir başka yere çıkarak gönderildi.
Necib Sultanım bunu anlattıktan sonra manevi yolda bir yerlere gelmek için bir çok imtihanlara uğranılacağını belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder