Sefine-i Evliya nam eserin müellifi Hüseyin Vassaf hazretleri, Tarikatı Uşşakiyyeden şeyhi mustaf Safi hazretlerini anlatırken hazretin bir kerametini nakleder:
"Bir gün huzurlarına girdim. Mübarek ellerinden öptüm, Emr ettiler bir kenara oturdum."Bizim Behçet Dede bugün bir garip halde bulundu. Geldi, tam elimi öpeceği zaman geri çekildi. Tekrar geldi, öptü. Bu vaziyetin sebebini sordum."Efendim elinizi abdestsiz öpmediğim gibi, besmelesiz dahi öpmezdim. Nasılsa bugün gaflet ettim. O gafleti izale için çekildim. Besmelei şerifeyi tezkar ederek öpmek üzere ikinci defa bir harekette bulundum." dedi. Vakıa şahsımda hiçbir kıymet, ehemmiyet yoktur. Lakin şeyhine insan böyle nazar etmeli; böyle rabıta bend olmalı
Bir kuranı samıt vardır. Bildiğimiz mushafı şerifedir. Bir de Kuran-ı Natık vardır, mürşidlerdir. Onlar hakayık ve serair-i Kuraniyyeyi müritlere tefhim ederler. Mushafı şerif kırk yıl rafta dursa sakittir. Onun mevzuunu bildirenler mürşidlerdir. Demek ki mürşidler hamili esrarı Kurandır. O sebeble onlara Kuran-ı natık demişlerdir. Mushafı şerif hakkında, estiüzü billah (La yemessühü ilel mattahharun)"ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir" Vakıa 79) buyrulmasına bakılırsa, Kuranı natıka dahi abdestsiz, Besmelesiz dokunmak caiz olmaz. Bizim Behçed dede 'de bu esrar tecelli etmiş, takdir ettim".buyurdu.
Aslında bu kelamı Behçed dedeyi siper yaparak bana söylüyordu. Zira abdestsiz bir şekilde huzura girmiştim...
"Bir gün huzurlarına girdim. Mübarek ellerinden öptüm, Emr ettiler bir kenara oturdum."Bizim Behçet Dede bugün bir garip halde bulundu. Geldi, tam elimi öpeceği zaman geri çekildi. Tekrar geldi, öptü. Bu vaziyetin sebebini sordum."Efendim elinizi abdestsiz öpmediğim gibi, besmelesiz dahi öpmezdim. Nasılsa bugün gaflet ettim. O gafleti izale için çekildim. Besmelei şerifeyi tezkar ederek öpmek üzere ikinci defa bir harekette bulundum." dedi. Vakıa şahsımda hiçbir kıymet, ehemmiyet yoktur. Lakin şeyhine insan böyle nazar etmeli; böyle rabıta bend olmalı
Bir kuranı samıt vardır. Bildiğimiz mushafı şerifedir. Bir de Kuran-ı Natık vardır, mürşidlerdir. Onlar hakayık ve serair-i Kuraniyyeyi müritlere tefhim ederler. Mushafı şerif kırk yıl rafta dursa sakittir. Onun mevzuunu bildirenler mürşidlerdir. Demek ki mürşidler hamili esrarı Kurandır. O sebeble onlara Kuran-ı natık demişlerdir. Mushafı şerif hakkında, estiüzü billah (La yemessühü ilel mattahharun)"ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir" Vakıa 79) buyrulmasına bakılırsa, Kuranı natıka dahi abdestsiz, Besmelesiz dokunmak caiz olmaz. Bizim Behçed dede 'de bu esrar tecelli etmiş, takdir ettim".buyurdu.
Aslında bu kelamı Behçed dedeyi siper yaparak bana söylüyordu. Zira abdestsiz bir şekilde huzura girmiştim...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder