Efendimiz (sav) buyurmuştur:Kul dua edince üç şeyden birini elde eder.:Ya günahı affolur, yahut kendisine ileride verilmek üzere bir iyilik hazırlanır yahut hemen elde edeceği bir iyilik verilir"
HAZRETİ CABİR (R.A) DAN RİVAYET OLUNAN BİR HADİSTE :"Muhakkak Allah kıyamet günü kulunu çağırıp ona :"Ben bana dua edin duanızı kabul edeyim ,buyurdum.Sen bana dua ettin mi?"diyecek.Kul da "Evet" diye cevap verecek.Allah:"Hatırlıyor ve biliyormusun , o gün başına şöyle şöyle hiçde hoşlanmadığın bela ve musibetler gelmişti.Sen dua etmiştin , ben de peşin olarak duanı kabul edip belaları kaldırmıştım"deyince kul :"Evet öyle" diyecek.Bu sefer Allah Teala :"Şu musibet sana geldiği zaman da dua etmiştin, fakat kurtuluş görememiştin.İşte ben onun karşılığını sana cennette vermek üzere hazırladım" diyecektir.Nihayet kul:"Ah keşke dünyada peşin olarak hiçbir duam kabul olmayıp hepsi cennet için hazırlanmış olsaydı" diye hayıflanacaktır."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder