25 Ağustos 2017 Cuma

KERAMET ÜZERİNE

 Hazret-i Süleyman’ın Belkıs’ın tahtının Yemen’den Kudüs’e getirtilmesi isteği üzerine  İfritler “sen yerinden kalkmadan getiririz” teklifini kabul etmemiş daha hızlı gelmesini istemiştir.Bunun üzerine Asaf,göz açıp kapama süresince tahtı getirmiştir.Bu husus Kur’an’da kerametin hak olduğunun delillerindendir.Kerametin caiz olduğunu gösterir.Keramet peygamberlik iddiasında bulunmayan mümin bir şahıstan fizikötesi bir işin zuhur etmesidir.Bu, iman ve ameli salih sahibi olmayan birisinden zuhur ederse istidrac olur.Peygamberlik davasında bulunandan zuhur ederse mucize olur,
Keramet bazen velinin ihtiyarı ve duası ile ,bazen de ihtiyarı olmaksızın meydana gelir.Bir hadis-i şerifte denmiştir ki:”Nice saçı başı dağınık eski elbise giymiş ve ismi anılmayan(önem verilmeyen)kul vardır ki, bir şey için Allah adına yemin etse Allah onun yeminini yerine getirir.”
Kitaplarda aktarıldığına göre Hz.Peygamber (sav)dünyadan göçünce, yeryüzü Allah’a şöyle yakardı:”Kıyamet gününe kadar üzerimde bir peygamber yürümez halde kaldım” Hak Teala şöyle nida etti:Ben bu Muhammed ümmeti içinden öyle birini çıkarırım ki gönülleri peygamberin gönülleriyle birdir.Onlar keramet sahibi velilerden başkası değildir.

Evliyanın kerameti peygamberlerin mucizeleriyle bağlantılıdır.Çünkü pygamber, mucize ve peygamberliğinde sadık olmasaydı, onu tasdik edenin ve ümmetinden olan kimsenin kerameti zuhur etmezdi.Evliyanın kerametini sadece mahrumiyet ehli inkar etmiştir.Çünkü peygamberlerde inkar edilmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder