24 Ağustos 2017 Perşembe

BANA VE SİZE NE YAPILACAĞINI BİLMEM AYETİ

AHKAF SURESİNİN 9 NCU AYETİDİR:"DE Kİ:BEN PEYGAMBERLERİN İLKİ DEĞİLİM.BANA VE SİZE NE YAPILACAĞINI DA BİLMEM.BEN SADECE BANA VAHYEDİLENE UYARIM.BEN SADECE APAÇIK BİR UYARICIYIM"
Ebussud Efendi bu ayetle alakalı olarak  Peygamber(sav)7in bilmediği şeyler peygamberlik vazifelerinde dünyevi olarak yaşanacak bir takım olaylardır.Yoksa ahirette meydana gelecek şeyler değldir.Zira ahiret hallerini bilmek peygamberlik vazifelerindendir.
Bu ayetten şu çıkarılabilir:Peygamberler tebliğci ve uyarıcı olarak gönderilmişlerdir.İnsanları doğrudan hidayet etmek gibi bir tasarrufu yokturAncak Allah Teala dilediğine hidayet eder.Gayblerin bilgisi Bizzat Allah'a aiddir.Peygamberin ve veli kulların gaybden haber vermeleri vahiy vasıtasıyla ,Allah'ınh ilham ve talimiyledir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder