23 Ağustos 2017 Çarşamba

HAZRETİ SÜLEYMAN VE KARINCA

Hz.Süleyman ordusu ile karınca vadisinden geçerken karıncaların reisi ile olan konuşması Neml suresinde geçer."Ey Karıncalar! Yuvalarınıza girin;Süleyman ve ordusu farkına varmadan sizi ezmesin.(Süleyman ) onun sözünden dolayı gülümsedi ve dedi ki:Ey Rabbim ! gerek bana ,gerekse ana-babama verdiği nimetlere şükretmeye ve hoşnut olacağın iyi işler yapmaya muvaffak kıl.Rahmetinle, beni iyi kullar arasına kat." (Neml 18,19)
Bu sözlerden,karıncaların ordunun geçişi sırasında ezilmemesi endişesi yattığı gibi , Süleyman'ın ordusunun ihtişamını görerek karıncaların dünyaya meyletmesi ve gaflete düşmemesi için yerin altına girin öğüdü olduğu da söylenir.Karınca reisi :Benim kasdım karıncaların yerde telef olmaları değil,muradım onların senin görkem ve debdebene kapılıp askerlerine bakarken Allah Teala'yı anmaktan geri kalırlar ve gaflet meydanında çiğnenip zelil olurlar.Senin saltanatını gördüklerinde içlerinde dünyaya meyletme arzusu belirir, halbuki dünya Hakk'ın düşmanıdır.Çünkü,göz, dünyaya ait saltanat ve ihtişamları gördüğü vakit sahibini onlara kavuşmaya meylettirir.Onlara sahip olma ve malik olma duygusuyla ahireti boşlayıp dünyaya meyledebilir.Gazetelerin magazin haberleri bu yüzden ilgi çeker.Para sorunu olmayan şöhret sahibi kimselerin tatilleri,yeme içmeleri,meskenleri ve arabaları diğer fakir insanları(karıncaları) meşgul ederek onların ihtişamına ilgi ve özlem duyarlar.Bunun tedbiri ise gözleri kapatmak o mekanda bulunmamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder