26 Ağustos 2017 Cumartesi

KAZANCIN NİTELİKLERİ

 Haram yiyen ibadet yapmak istesede bunu beceremez.Haram yiyen haram fiillere, şüpheli nesneleri yiyenlerin şüpheli işlere bulaşması kaçınılmazdır.
Süfyan-ı Sevri demiştir ki:”Kişinin dindarlığı ekmeğini kazandığı yere göre değerlendirilir..”
Malik b.Dinar’a küp şırasının hükmünü soran adama:”Toprak başına! Sen şırasından önce meyvesinin hangi yolla temin edildiğini düşünsen ya” der.
İbrahim b Ethem anlatmıştır:”Bir abidin namaza ağırlanarak kalktığını gördüğümde kendisini gözden geçirince bunun kazancının berrak olmadığından kaynaklandıını gördüm, eğer helal yemiş olsaydı ibadetten ağırlık duymazdı”
Süfyan’ı sevr’i düğün yemeğine çağrıldığında önüne çeşit çeşit yiyecekler sunulduğunda yanında getirdiği ekmekten yer id.Düğün sahibi “Efendim benim ekmeğimden yiyemez misin?”dediğinde şu cevabı verir di:”Sen, ekmeğinin nereden geldiğini bilmiyorsun ben ise ekmeğimin nereden geldiğini biliyorum, herkes bildiğinden yer”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder