25 Ağustos 2017 Cuma

YAHUDİLER İFTİRACI BİR MİLLETTİR

AHKAF SURESİNİN 10 NCU AYETİNDE ZİKRİ GEÇEN "iSRAİLOĞULLARINDAN BİR ŞAHİT.." de belirtilen kişi Abdullah b.Selam isimli Yahudi alimidir.Kendisine verilen Tevrat bilgisiyle ,Kur'an7ın bir beşer kelamı olduğunu bilmiştirBu zat Efendimiz (sav)'in hicretleMedineye teşrif ettiğini duyunca EFendimiz (sav)'in huzuruna geldi.Resulullah (sav)'in yüzüne baktı ,firaset ve ilmiyle bu yüzün yalancı bir yüz olmadığını bildi,düşündü.Bu zatın beklenen son peygamber olduğu kanaatına vard.Peygamberimize(Sav) Hitabenr:
"-Üç şey soracağım.Bunları ancak bir peygamber bilebilir.Kıyametin ilk alameti nedir?Cennet ehlinin yiyeceği ilk yemek nedir?Çocuk babayı mı yoksa anaya mı çeker?"
Resulullah (sav)şöyle buyurdu:"Kıyametin ilk alameti insanları doğudan batıya toplayacak olan bir ateştir.Cennet ehlinin ilk yemeği ise balık ciğerinin ziyadesidir.Çocuğa gelince şayet erkeğin suyu galebe çalarsa çocuk babaya, kadının suyu galebe çalarsa çocuk anaya çeker."
Bu cevap karşısında "Ben senin gerçek Allah elçisi olduğuna şahitlik ederim." dedi.kalktı:"Ey Allah'ın Resulü!yahudiler iftiracı bir millettir.Kendilerine sormadan benim Müslüman olduğumu öğrenirlerse senin huzurunda beni mahcub eder ve bana iftira ederler" dedi.Nihayet Yahudiler geldiler.Bunlar o anda elli kadar idiler.Peygamber(sav) onlara:"Aranızda Abdullah kimdir?Nasıl biridir?" diye sordu.Onlar:Bizim en iyimiz,hayırlı olanımız, iyi birinin oğlu, efendimiz ve efendimizin oğludur.En alim olanımız ve alim olanımızın oğludur"dediler
Peygamber (sav)"Şayet Abdullah Müslüman olursa ne dersiniz?"diye sordu."Allah onu bu durumdan korusun"dediler.Tam bu esnada Abdullah ortaya , onların huzuruna çıktı ve kelim-i şehadet getirdi ve müslman olduğunu ilan etti.Bu sefer Yahudiler :"o bizim en kötü olanımız ve en kötü olanımızın oğludur"dediler.Birtakım hezeyan ve iftiralarda bulundular.Abdullah:"Ya Resulullah!işte benim endişe edip çekindiğim husus da bu idi" dedi.
Sad b.ebi Vakkas(r.a):Ben Resulullah (Sav)'in Abdullah s.Selam'dan başka hiç kimse için "yeryüzünde yürüyen cennet ehlindendir" buyurduğunu işitmedim,demiştir.İşte ayette geçen "İsrail oğullarından bir şahid de şahid oldu"ifadesi bu zat hakkında nazil olmuştur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder