- Hikmet muktezasınca bir şeyin mucidine hak denir.Allah Teala hakkında “hak” denmesi bundan dolayıdır.
- Hikmet muktezasınca icad edilen şeye de hak denir.Bu manada Yüce Allah’ın bütün işleri hakdır.Mesela bizim “ölüm hakdır, diriliş hakdır” dememiz bu kabildendir.Bütün varlıklar bu hükme dahildir.Çünkü hakim olan Allah Teala’nın fiilinde abes olmaz.Bazı şeylerin boş ve batıl oluşları ise izafi , nisbi ve görecelidir.Hakiki ve gerçekte batıl değildir.Bu manada şeytan ve benzerleri dahi bu kabilden göreceli batıldır.
- Bir şeş haddi zatında nasılsa ona öylece inanmaya da hak denir.Mesela bizim falanca kişinin diriliş, sevap, ceza, cennet ve cehennem hakkındaki itikadı haktır sözümüz gibi .
- Gerektiği gibi söylenen söz ve gerektiği gibi yapılan işe de “senin sözün hakdır,senin işin haktır”dememiz gibidir.Batıl ise bütün bu manalarda hakkın zıddıdır.Buna göre iman, Allah’ın emri olduğu için hakdır.Küfür ise Allah7ın yasakladığı bir şey olduğundan batıldır.Artık sen iyi işleri ve masiyetleri buna kıyas etmelisin.İman mutlak olarak Allah’a ortak koşmamaktır.İşi iş ise sırf Allah rızası için yapılan işlerdir.Haberde şöyle gelmektedir:Allah’ım! Bize hakkı hak göster ve ona ittiba ile bizi rızıklandır.Batılı batıl göster ve bizi ondan kaçınmakla rızıklandır.”
KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN
ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
28 Ağustos 2017 Pazartesi
HAK KELİMESİNİN BİR KAÇ MANASI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder