30 Ağustos 2017 Çarşamba

NASIL SABAHLADIN? SORUSUNA CEVAPLAR:

 Bu soruya Resulullah (sav) efendimiz:
Bir hastayı ziyaret etmeyen ve bir cenazeyi uğurlamayan insanlardan daha iyicek sabahladım,”buyurdu.aynı soruya verilen cevaplar:
Ebubekir’i Sıddık hazretleri:
“Yüce Rabbin zelil bir kulu ve onun emrine amade biri olarak sabahladım!
Hasan Basri hazretleri:
Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmayan muvahhit bir Müslüman olarak sabahladım”
Malik b.Dinar hazretleri:
Cennete mi yoksa cehenneme mi yuvarlanacağımı bilmez bir konumda sabahladım”
İmam Şafi hazretleri:
Rabbimin rızkını yediğim ama şükrünü yerine getiremediğim bin halde sabahladım”
İsa peygamber (a.s) :
Ümit ettiklerimin teminine , korktuklarımında define malik olmadığımı ve amelime bağlı  olduğumu bilerek sabahladım”
Rabi’ b.Haysem:
“Zayıf ve günahkar biri olarak, çünkü Rabbimin rızkını yiyor ve onun emrin karşı geliyorum.
Ebüdderda  hazretleri:
“Cehennemden kurtulmuşsam iyi bir şekilde sabahlamışımdır.
Malik b.Dinar:

Eksilen bir ömür ve artıp duran günahlar içinde sabahladım”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder