28 Ağustos 2017 Pazartesi

KALABALIKLARIN TEHLİKESİ

Hz.Ali efendimiz Kufe mescidine girdiğinde  bir kıssahan’ın etrafındakilere kıssa anlattığını görünce :”-Bu ne yapıyor?” deyince çevresindekiler “Hadis aktararak konuşma yapıyor deyince :”Aslında onun amacı “Ben falanım,beni tanıyın”demek istiyor(yani şöhret peşinde )der.
İbrahim b.Ethem,Evzai’nin ders halkasının kalabalıklığını görünce :”Eğer bu kalabalık Ebu Hüreyre’nin çevresinde oluşsaydı, o bile bunun altından kalkamazdı”der.Evzai bu sözleri duyunca o günkü dersi bırakır.
Alkame (r.a) ye:”Oturup bize öğüt versen böylece sevap kazansan olmaz mı?” dediklerinde  şöyle mukabelede bulunur:”Konuşmacı, netice itibarıyla konuşmasını zararsız kapatmaya hiç razı olur mu?(Yani konuştukça açılır, açıldıkça konuşur ve derken felakete sürüklenir)

Bişr el-Hafi (rh)hadis rivayetini terk edince  kendisine :”Kıyamet günü Rabbin sana “Neden Peygamber Muhammed’in hadislerini aktarmayı bıraktın?” diye sorulduğunda ne cevap vereceksin? Diye soranlara şu secabı vermiştir:”-Rabbim! Sen o hususta benim ihlaslı olmamı emretmiştin, ben nefsimi yokladığımda onda samimiyeti bulamamıştım.

Süfyan es-Sevri  cemaata vaaz ettiğinde sözlerinden ve çevresinde toplananların kalabalığından ötürü nefsani bir zevk hissettiğinde korkarak birden yerinden fırlar, konuşmayı bırakır ve “Allah’a sığınırım, farkında olmadan yakalandık!” dermiş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder