30 Ağustos 2017 Çarşamba

SAYGI GÖSTERENLERİN ÇOK OLMASI


İdarecinin zulmünden, saltanatından ve kudretinden dolayı bir yöneticiye saygı gösteren çok olur.Ancak bunun altında gizli bir tehlike vardır.Korkandan korkmak gerektir.Bu meyanda Şeyh Sa’di-i Şirazi  eserinde buyurur ki:

Hürmüz-i Tacdar’a sordular:”Babanın vezirlerinin suçları neydi ki,hepsini birden hapse attırdın?” Şöyle cevap verdi:”Hiçbir kusurlarını bilmiyorum, yalnız bana saygılarının çok fazla olduğunu görüyorum.Bundan dolayı da verdiğim ahde güvenemiyorlar.Benden kendilerine zarar gelir korkusuyla beni öldürmek isterler diye , korktuğum için hapsettim.Çünkü tecrübeliler demişlerdir ki:"Gü”ün yüz pehlivana yetse bile senden korkandan sen de kork. Görmüyor musun:Kedi aciz kalınca pervasızca kaplana saldırır.Başını taşla ezeceği korkusu olmasa yılan çobana dokunmaz.”    

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder