27 Ağustos 2017 Pazar

SEVDİRİLEN ÜÇ ŞEY

Efendimiz (Sav) buyurmuştur:”Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi:Güzel koku, kadın ve gözümün nuru namaz”
Ebu Bekir-i Sıddık  (r.a) bunu duyunca şöyle dedi:Ya Rasulallah ! Bana da dünyadan üç şey sevdirildi: Sana bakmak, malımı senin uğrunda harcamak ve huzurunda oturmak”.
Hazreti Ömer’ül Faruk (r.a) da dedi ki:”Dünyadan bana da üç şey sevdirildi:Allah’ın dostlarına bakmak, Allah’ın düşmanlarını kahr u perişan etmek ve Allah’ın hududunu korumak.”
Hazret-i Osman (r.a) dadedi ki:”Ey Efendim, bana dünyadan üç şey sevdirildi:Selam yaymak, yemek yedirmek ve insanlar uykuda iken geceleyin namaz kılmak”
Hazret-i Ali (r.a) da şöyle dedi:”Ey efendim, bana da dünyadan üç şey sevdirildi.LED DARBÜ BİSSEYF,VE SSAVMÜ BSSAYF VE İKRAMÜ BİDDAYF) Kılıçla vurmak(cihad),yazın oruç tutmak ,misafire ikramda bulunmak.
Bunun üzerine Cebrail (a.s) geldi ve şöyle dedi:”Ey Efendim , bana da bu dünyadan üç şey sevdirildi:Yolunu şaşıranları irşat etmek, miskinlere yardım etmek, Rabbül Aleminin kelamı ile ünsiyet.” Sonra Cebrail (a.s) kayboldu, bir müddet sonr yine geldi ve şöyle dedi:”Allah Teala sana selam ediyor ve buyuruyor ki:”Dünyanızdan üç şeyi seviyorum:Asilerin göz yaşı,tevbe etmeyen günahkara azap etmek, darda kalanların duasına icabet etmek”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder