Zahir alimlerinden vera sahibi olanlar kalb erbabının faziletini itiraf eder ve onların meclislerine gelip giderlerdi.Fakihlerden birisi ilmini yoklamak için Ebu Bekir Şibli (k.s)’ye;”Beş deveden ne kadar zekat verilmelidir?”diye sordu.Şibli:”Vacib olanı soruyorsan bir koyun.Ancak bize göre tamamının Allah için verilmesi gerekir.”dedi.Fakih:”Peki bu hususta delilin nedir?”diye sordu.Şibli:”Delilim Allah ve Resulü için bütün malını feda eden Ebu Bekir (r.a)’dır.Bütün malını Allah için infak edenlerin imamı Ebu Bekir (r.a)dır.Malının bir kısmını bırakanların imamı Ömer (r.a) dır.Allah için veren ve yine Allah için vermeyenlerin imamı Osman (r.a)’ dır.Dünyayı dünya ehline bırakanların imamı Ali (r.a)dır”dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder