20 Ocak 2021 Çarşamba

RİNDLİK

Neyzen Tevfik maddeye önem vermez.Eline çok para geçmiştir.Anında dağıtmış yahut yiyip içmiştir.Maddi sıkıntısı çok olmuştur: "Ben paralı olsam, konforlu bir yerde otursam, ne çalabilirim ne yazabilirim.Acı benim sembolümdür.Görmüyor musun, Allah bütün zevkleri acıda toplamıştır." Hayatımda iki şeye sahip olamadım.Para ve uşak..Paraya sahip olamadım.Çünkü onda saklanacakbir kıymet göremedim Derdi firakın ile düşeli sevdaya meye Müptelayım deliyim düşmüşüm esrar-ı neye Feleğin kahpe başında paralansın parası Ben güzel sevmeye geldim değil ekmek yemeye. Neyzen Tevfik'in iyi bir dostu olan Mehmet Akif ,defalarca Neyzen'e içmeye tevbe ettirir.veNeyzen için şöyle der: "Hak erenler iyi bak kendine miktarını bil Sendedir nüsha-i kübra okumuşlarda değil Sen ne cevhersin a devletli ne cansın bilsen Aba altındaki sultanlara sultansın sen.(Safahat) Hüseyin Şehsuvar anlatıyor: "...Neyzen küfürlere başladı.Sonra başını sola çevirip bana döndü:"Hüseyin ben önüme gelene sövüyorum! -Söversin -Bana bir şey yapmıyorlar! -Ne yapacaklar? -Ulan bunlar yoksa beni adam yerine mi koymuyorlar?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder