23 Şubat 2017 Perşembe

DECCALİN MANA BOYUTU(NİYAZİ-İ MISRİ9

Niyazi Mısri hazretleri şöyle buyurur:
Bismillahirrahmanirrahim;
Resulullah (s.a.v.)Efendimiz bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuşlardır:”Her peygamber Ümmetini deccal ile korkutmuştur.”
Zira her peygamber kendi zamanlarında Deccal'in zuhur etmeyeceğini bilirdi. Peki, niçin ümmetlerini Deccal ile korkutmuşlardır?
Ey Aziz ! şu bilinmiş ola ki ; peygamberler Deccal ile ümmetlerini ,cahillikten ,yalancılıktan  ve dünya işlerine meyletmelerinin önünü kesmek için korkutmuşlardır.Böylece ümmetlerinin imanlarını bu şekilde sakındırmışlardır.
Şimdi bu alametlerin seyrinde ilk merhale de ,beni asfarın zuhur etmesidir.Beni asfar,insanda behimiye zuhurundan çıkar, zira insanda ilk halk olunan sıfattır.Yecüc Mecüc bundan sonra çıkar ki , bu da insanda olan sıfat-i zemime , yani efkarı süfliyyatın hücumu ve zuhurudur.
Daha sonra Deccal çıkar.insandaki aklı meaş sıfatı ve kibiri tüm insan vücuduna hakim olmasıdır.Bunun akabinde İsa(a.s)’ın zuhur etmesi , yere inmesinden kinayedir ki akl-ı maadın nuru yalnız eli ile zuhurundan,Deccal’i katletmesinden ibarettir.
Deccalin insan vücudundaki iptali için Şeyh aziz Sadrettin Konevi( k.s)şöyle buyurmuşlardır;
“Deccal dünyanın hakikat-ı mazharıdır.Onun içindir ki sağ gözü kördür”
Hz.İsa (a.s)hakikat-ı ahiretin mazharıdır.onun zuhuru fecir vaktidir.,güneşin doğduğu zamandır.Çünkü akl-ı maad,insanda zuhur ederse , akl-ı maaş olur ve sonra Mehdi (a.s)zuhur eder.İnsanda aklı küllinin ve ruhu azamın zuhurundaki o ruh ,nefh-i rahman ile olur ama herkese olmaz.
“Ve nefahtü fihi min ruhi”bu ruha işarettir.Bu dahi mürşid-i Kamil, Allah’dan halife olup ,talibi(dervişi)Mayi-i ahlaki Muhammedi’de meratip(nefsini arındırma,makamını yükseltme)ettirir.Ve bundan öte Dabbatül arz zuhur eden Nefsi Levvame zuhurundan bir eline Musa (a.s)’ın asasını ,bir eline Hz.Süleyman’ın mührü ile kafir yüzüne değdirip kafir ve ehli cehennem olduğunu ,Nefsi levvamenin bir yüzü nefs-i mülhimeye  bir yüzü nefsi emmareye bakar yan sahibinin said ve şaki olma imkanı vardır.
Mülhimeye tabi olursa said,Emmareye tabi olursa şaki,said olunca yüzünde salaha,güzelliğin nişanı vardır,şaki olunca yüzünde fesad hali vardır.
Güneşin mağribden doğması son alamettir.Bu sözleri anlamaya çalış,İslam tabiatlı ol ve semavatı melekuta uruc etmeye bak.
Ey aziz hülasa esma ademde gizlidir.İnsanın iki kere doğması gerekir.Hz.isa (a.s)buyurmuştur.insan bir kere anasından ,bir kere de kendinden doğması gerekir.
İki kere doğmayan cevahiri eşyayı anlıyamaz.Nefsini ve Hakkı bilemez.tanıyamaz.Bu manayı ehli süluk anlar avamı nas anlıyamaz.
Ruhumuzu,enbiyayı ve evliyayı anlamak İnsan-ı Kamil işidir.Onların sözlerini duyan ,anlayan ve uyan dünya ve ahirette onların yoldaşı ,yemini ve naşidir vesselam”(Niyazi Mısri k.s.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder