19 Şubat 2017 Pazar

SEYRÜ SÜLUKTA OLGUNLUK DAVALARI

Tüm mülkün yegane  sahibi Hak Teala olduğundan ,seyrü süluk esnasındaki OLDUM düşüncesini(olgunluk davasını) sevmez.”Da’va” kavramı tehlikelidir.Azgınlıkta nasıl ki mal sahibinden gaflet içinde bir iddia varsa(dünyanın sahibi ibi benim..ben kazandım..benim yetkimde..yapmaya hakkım var..benim tasarrufumda..)gibi düşünce ve davranışlar hakikatta bir isyan ve şirkse,seyrü süluk esnasında HakTeala’nın lütfettiği bazı tecelliler nedeniyle olgunluk davası,iddiası taşıyan,kendisini cennete layık gören ve bu nedenlerle velevki günah içinde olanlar içinde olsa onları hakir kendi nefsini faziletli görenler,Şeyh dahi olsalar tırpan yiyebilirler.Bu nedenle halveti tercih etme,insanlarla az görüşme,sükut,anlatacaklarını ima yoluyla ifade arif-i billah olanların halidir.Son ana kadar Cenab-ı Hakk’ın bir mekri olan imtihanlardan emin olmazlar ve kendi nefislerini asla temize çıkarmazlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder