18 Şubat 2017 Cumartesi

YAHYALI'LI HASAN DİNÇ HAZRETLERİ

Azizim Necib Sultan anlatmıştı.Yahyalılı Hasan Dinç hazretlerini askerliğini Dörtyol'da yapmış.müftünün izin vermesi ile askerliği esnasında merkez camisinde vaaz vermiş,imamlık yapmıştır.Bu nedenle Dörtyol da bulunan  Ahmet Tahir efendiden el alan Nakşi Şeyhi Ziya Bölükbaşı ile tanışıklıkları vardı.Hatta Çökek mıntıkasında Ziya Efendinin yaptırmış olduğu Huzur camisinin yapım giderlerinin %60 kaynağını Hasan Efendinin karşıladığını söylemişti.Bir zaman t Dörtyol'a geldiğinde birlikte  Ziya efendiyi ziyarete gitmiştik.Her ikiside bazı manevi meselelere dalarak tartışmışlar beni hakem yapmak istediklerinde ise onlara şu şekilde mazeret beyan ederek aralarından çekildim:"Efendim sizler iki sultansınız.Benim efendim demişti ki evlat asil arap atları cilveleşirken aralarında bulunan sıpa tekmeden telef olur ."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder