28 Şubat 2017 Salı

KASİDE

Bir kısmı tercüme olarak aktarılan bu kaside İbni Arabi hazretlerinin mürşidi Ebu Medyen Mağribi'ye ait olup KASİDE-İ BAİYYE diye meşhurdur.
"Har sıkıntımda elimi sana uzattım.
Her derdimde dermanımı senden buldum

Benim Başvuru kaynağım ,yalnızlığımda teselli odağımsın.
Üzerimize farz olan umudu şiar edinmek hayal mi olsun?

Allah'ım Sana beslediğim umudu gerçek kıl.Düşmanın kötü niyetinden ve dostun kötü tutumundan beni muhafaza kıl.

Boğazımla bağırsaklarım arasında beni tutsak eden
Nice felaketlerin sıkıntısından beni daima sen kurtardın

Ne gücüm ne stratejim kaldı benim.
Mevhibelerin güzelliğine muhtaç olan fakrımı muhafaza et benim
Istırap ehlinin dualarında kendisine iltica ettiği Allahım !
Bütün çıkış yollarım tıkandı,sun bana yardım.

Senden dileğim  vekilim  ve umudum olmandır
Mahlukata karşı zühdümen temiz kazancımdır

İnsaf sahibi olan Allah'ım !Tüm yapıp ettiklerime rağmen,
Halime ancak sen acır,işlediğim günahtan bağışlamaya ancak sen güç yetirirsin

İlahi Senden şudur ancak dileğim:olanca günahım ve hatama rağmen,
Kuluna ihsanda bulunman , kulunu affına mazhar kılman.

En sıkıntılı anında beşeriyetin şefeatçısı olan ,
Haşimoğlundan Muhammed MUHTAR'A SELAM OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder