23 Temmuz 2022 Cumartesi

TEBLİĞ AYETİ

 Maide suresinin 67 nci ayeti olan bu ayetin Efendimizin Veda haccından Medineye dönerken Cuhfe yakınlarında Gadirhum denilen mevkide nazil olduğu söylenir."Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et.Eğer bunu yapmazsan , O' nun mesajını iletmemiş olursun.Allah seni insanlardan koruyacaktır.Şüphe yok ki, Allah kafirler topluluğunu hidayete erdirmez"

Bu ayet nazil olduktan sonra Efendimiz topluluğu durdurdu onların hepsinin bir araya toplanmasını istediorada bir hutbe okudu:Allah Tealaya hamd ve senadan sonra kendisi ile ehli beyt'e salatü selam eder.Sonra Hz.Ali efendimizi sağına alarak , onun elini havaya kaldırır ve şöyle buyurur."Ey insanlar ben size sizden daha çok evla(velayet ve yönetici hakkına sahip) değilmiyim? Müslümanlar hepbir ağızdan "Evet, ya Resulullah" derler.Efendimiz akabinde şu cümleyi üç defa söyler:

BEN KİMİN MEVLASI İSEM, BU ALİ DE ONUN MEVLASIDIR.ALLAH'IM ALİ'NİN DOSTUNA DOST, DÜŞMANINA DÜŞMAN OL.ONA YARDIM EDENE YARDIM ET, ONU YALNIZ BIRAKANI YALNIZ BIRAK VE HAKKI DAİMA ONUNLA BERABER KIL.TEBLİĞ GÖREVİMİ YAPTIM MI?" Orada bulunanlara bu hadise üzerine Hz.Ali efendimizi tebrik ederler.Bütün müslümanlar Hz.ali efendimize biat ettikten sonra "İkmal-i Din" olarak bilinen şu ayet inzal olur:"Bugün sizin dininizi kemale erdirdim, size olan nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı beğendim"(MAİDE 3)

Efendimizin şu duayı söylediği rivayet olunur:"Benim peygamberliğim ve Ali'nin velayeti ile dini kemale erdiren ve nimeti tamamlayan Allah ne yücedir" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder