7 Temmuz 2022 Perşembe

SAİD NURSİ HAZRETLERİNİN AİLESİ

 1876 yılında doğan Said nursi hazretleri, medreseye devam ederken değişik bir mizaca sahip,bir okuduğunu ikinci kez okumaya ihtiyaç olmaksızın hafızasına alması,medrese talebelerine verilen fitre ve zekatı kabul etmeyişi gibi nedenlerden dolayı hocası Seyyid nur muhammed'in dikkatini çeker ve bu çocuğun nasıl bir aileye sahip olduğunu merak eder ve evlerine gelir,Küçük said'in babası Sofi Mirza akşam üzeri tarladan iki öküzü ve ineği ile dönüşünü bekler.Ancak Baba geldiğinde hayvanların ağızlarının torba ile kapalı olduğunu görür ve Babasına sebebini sorar:" Efendim! tarlamız biraz uzakçadır.Hayvanların ağzını bağlamazsam , yol kenarındaki tarlalardan ekin koparıp yiyebilirler.Böylecebiz de haram yiyen öküzle tarlamızı sürmüş ve haramla beslemiş oluruz".

Said'in annesini çağıran hoca efendi, ona da Said'i nasıl besleyip büyüttüğünü sorar.Nuriye hanım'ın mukabelesi  de şöyle olur: "Efendim! Ben Said'e anne olacağımı hissettiğim günden itibaren abdestsiz gezmemeye gayret ettim.Said dünyaya geldikten sonra da abdestsiz süt vermedim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder