10 Temmuz 2022 Pazar

İNSANLARI ALDATMAMAK

 Hacı muzaffer Ozak hazretleri,Beyazid sahaflar çarşısında iken bir genç elindeki  eski bir örtüyü açarak el yazması eski bir Kur'an-ı Kerim çıkartır ve "Acaba bu yazma Kur'an 'a bakarmısınız? der.Hazret alır , şöyle bir inceler ve "Bu kur'an yüz elli bin lira eder DİYE KONUŞUR.

"Siz alırmısınız?"der genç.Hazret:"Ben alırım , ama tam değerin veremem.Bana satarsan ancak yüzbinlira verebilirim.Ama, sen çarşıyı bir dolaşıp kitabı göster, gerçek ederini verebileni bulabilirsin"

Genç teşekkür edip ayrılır.Bir müddet sonra elinde Kur'an-ı Kerimle gelir "Efendim! Ben verdiğiniz fiyata bunu size satacağım; çünkü o kadar veren bile çıkmadı" der."Ver evladım" diye Kur'an-ı alan merhum, adama 125 bin lira verir ve hakkını helal etmesini ister.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder