6 Temmuz 2022 Çarşamba

KENAN RİFAİNİN MÜRŞİDİNİN VEFATI

 Kenan Rifai hazretlerinin mürşidi Filibeli Ethem efendi vefat ettiğinde Kenan Rifai hazretleri tecrübesiz, toy, masum bir delikanlıdır.Bu mürşit sanki dünyaya sadece iki kişiyi irşad için gelmiştir.Birisi Kenan Rifai hazretlerinin annesi Hatice Cenan hanım, diğeri ise Kenan Rifai hazretleridir.Mürşidinden aldığı terbiye neticesiyle çok sonraları Kenan Rıfai hazretleri şöyle diyecektir:"Beni bir kişi de anlasa bana yeter.Şu binlerce insanın içinden bir kişide benim söylediklerimi dinlese ben razıyım, ona söylerim.Fakat o bir kişiyide bulamazsam , ye'se düşmem; o zaman da kendi kendime söylerim.Böyle olunca da ortada gene bir kişi kalıyor demektir"

Sonraki zamanlarda Kenan Rıfai hazretleri bir çok Allah dostuna mülaki olur.Trabzonda vazife yaparken  Trabzon'un "Mehmet Baba" diye bildiği halkın mecup bildiği , aslında gönlü Hakk aşkıyla yanan bir bir zatla tanışır.Annesiyle genç müdüre sık sık şöyle der:"Sizi buraya çekmek için Allah'ıma az mı yalvardım.

Medinede görev aldığında orada hamza Rıfai hazretlerinden icazet alır ve "Kenan Rıfai" olur.O zat şöyle konuşur:"Oğlum, bilemiyorum; ben mi senin şeyhinim, yoksa sen mi benim şeyhimsin?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder