23 Temmuz 2022 Cumartesi

PEYGAMBERLİK/İMAMET

 İmamet, nübüvvetin uzantısı ve tamamlayıcısı konumundadır.İmamet kavramını, Hz.Peygamberden sonra onun yerine geçecek, İslam dini ve ümmete rehberlik edecek kişi olarak algılamak gerekir ki bu görev Ehli Beyt'e mensup olanlara mahsustur.Nübüvvette, imamette Allah'ın bir lütfu ve ihsanıdır.Seçilmişliktir.Bir kimse ahlakı ne kadar güzel olursa olsun Allah onu bu göreve seçmemişse Peygamber olamayacağı gibi, peygamber makamına vekalet edecek imam da olamaz.Keza insanlar bir araya toplanıp ken içlerinden Peygamber seçmeleri mümkün değilse, aynı şekilde Peygamber'in makamına vekalet edecek imamı da seçemezler.Bir diğer anlatımla bu iş gökseldir.

"Rabbin, dilediğini yaratır ve seçer.Seçim onalra ait değildir.Allah onların ortak koştukları şeylerden uzaktır, yücedir"(Kasas 68)

"Ey Davud! Seni bir peygamber ve yeryüzünde senden öncekilerin yerine halife ve vekil biz yaptık, öyleyse insanlar arasında adaletle hükmet"(Sad suresi 26)

Zahiri idare yapısında üç beş ev dahi olsa mutlaka onları temsilen bir köy muhtarı seçilmesi tabii iken, Son Peygamberi'in(SAV) kendinsen sonrası ile alakalı veli, vasi,halife atamadığı söylenemez.Ancak Efendimiz (SAV) 'in bu husustaki tercihi Hak Teala'nın isteği olarak kabul etmek erekir.

"Sen ancak ve ancak bir uyarıcı ve korkutucusun, her kavmin de bir hidayete eriştiricisi vardır"(Rad suresi ayet 7)

Peygamber nasıl  masum ise Vahiy ve nübüvvet dışında  peygamberin taşıdığı temiz ve yüce sıfatların tamamı, masum imamda da mevcuttur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder