18 Temmuz 2022 Pazartesi

HAYDAR BAŞ

 Mimar Ömer Özel abimiz anlattı.Ben Trabzonda hem öğretmenlik yaptım hemde Karadeniz Teknik'e öğrenci olarak devam etmekte idim.Birlikte öğretmenlik yaptığımız okul öğretmenlerinden birisi de Haydar baş efendi idi.Ben Haydar öğretmende bir takım farklılıkları gözlemliyordum ancak kendisi hiçbir şey söylemiyordu.Bir gün rüyamda ben ve Haydar Baş birlikte iken arkadan birisinin Haydar baş'a hitaben tekdirli sözler söylediğini duydum.Ertesi gün okulda bu rüyamı haydar Baş'a anlattım.Haydar Baş dedi ki Ömer efendi ben Trabzonda bulunan evliyaullah'dan hayri baba'ya bağlıyım.Rüyanda arkanda konuşan zat o kimsedir.

Hayri baba aslen Malatyalı olup Trabzonda bulunmakta idi.Hayri baba Kadiri meşrep bir meşayih idi.Ankara halifesi Niyazi sekmen hazretleri idi.Hayri baba dünyasını değiştikten  sonra yolu Niyazi efendi devam ettirmiştir.Niyazi efendi vefat etmiş Ankara Şenyuva mahallesinde yaptırdığı cami haziresine defnedilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder