8 Temmuz 2022 Cuma

BEDİÜZZAMANIN DÜŞÜNCELERİ

 Şu esaslara dikkat etmek lazımdır.Allah'a abd(kul) olana, her şey musahhardır(emrindedir),olmaya her şey düşmandır.Her şey kaderle takdir edilmiştir.Kısmetine razı ol ki rahat edesin.Mülk Allah'ındır. sende emaneten duruyor.O emaneti ibka edip(Baki kılıp)senin için muhafaza edecek.Sende kalırsa meccanen zayi olur,gider.

Ahirette seni kurtaracak bir eser olmadığı takdirde , fani dünyada bıraktığın eserlere de kıymet verme

*Dünyayı kesben(çalışma bakımından) değil, kalben terk etmek lazımdır.

*Bana ıstırap veren , yalnız İslam'ın maruz kaldığı tehlikelerdir.Eskiden tehlikeler hariçten gelirdi, onun için mukavemet kolaydı.Şimditehlike içerden geliyor.; kurt gövdenin içine girdi.Şimdi mukavemet güçleşti.Korkarım ki cemiyetin bünyesi buna dayanamaz.çünkü düşmanı sezmez.Can damarını koparan  kanını içen en büyük hasmınını dost zanneder.Cemiyetin basiret gözü böyle körleşirse , iman kalesi tehlikededir.Benim yegane ıstırabım budur.Yoksa şahsımın maruz kaldığı meşakket ve düşünceleri düşünmeye vaktim bile yok.Keşke bunun gibi bin misli meşakkete maruz kalsam da , iman kalesinin istikbali selamette olsa.Büyük kafaları gaflet içinde görüyorum.Onun için ben yalnız iman üzerine mesaimi teksif etmiş bulunuyorum.

Risale-i nuru anlamıyorlar yahut anlamak istemiyorlar.Beni, skolastik bataklığı içinde saplanmış bir medrese hocası zannediyorlar.Bütün müspet ilimlerlemeşgul oldum.

*Medeniyeti almakta Japonlara iktida(uymak) bize lazımdır ki , onlar Avrupa'dan medeniyetin güzellikerini almakla beraber , her kavmin  mayeyi bekası(devamının mayası olan milli adetlerini muhafaza ettiler.

*Bu vatanda küfr-ü mutlaka karşı  iman ve islamiyetten başka bir din , bir mezhep olamaz.Olsa, dini bırakıp koministliğe girmektir.Çünkü hakiki bir müslüman hiçbir zaman Yahudi ve Nasrani olamıyor, olsa olsa dinsiz olup tam anarşist olur. 

*Nasraniyet(Hırıstiyanlık) ya sönecek veya istifa edip(saflaşıp) İslamiyete karşı terki silah edecektir.Nasraniyet bir kaç defa yırtıldı.Protestanlığa geldi.Protestanlık ta yırtıldı Tevhide yaklaştı.Tekrar yırtılmaya hazırlanıyor.Ya intifa bulup sönecek, yada hakiki hırıstiyanlığın esasını toplayan islam hakikatlarını karşısında görecek teslim olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder