2 Ağustos 2018 Perşembe

ALLAH ADAMLARININ KONUMU/HALİ/TASARRUF YETKİSİ

Cenabı Peygamber kendisine yönelik ilahi emri şu şekilde ifade eder:"Ben, bana ve size ne yapılacağını bilmem.Ben ancak bana, vahiy yoluyla bildirilenlere uyarım"(Ahkaf 46/9)
Bu nedenle Allah Resulü , kendisine ne emredilmişse onun hükmüne uyar; çünkü O' nun için , ilahi emirlere uymaktan başka çıkar bir yol yoktur.
O'na açıkca tasarrufda bulunması emredilirse tasarrufda bulunur.Ola kitasarrufda bulunması konusunda serbest bırakılırsa tasarrufda bulunmamayı tercih eder.Çünkü marifet konusunda en üst bilgiye sahip olanlar peygamberlerdir.
Bağdatlı Şeyh Şibli'nin oğlu Ebu Suud, öğrencilerine şöyle demiştir:
"On beş yıl oluyor ki, Yüce Allah bana tasarruf etme yetki ve yeteneğini verdi.ama ben bu yeteneği zarafet icabı hiç kullanmadım."Bu söz gerçekten naz ehline yakışan bir dille söylenmiştir.
Arif olan kişi , himmetiyle alemde tasarrufda bulunduğu zaman bunu, kişisel tercihiyle değil,ancak ilahi emirle ve zorunlu olarak yapar.
Peygamberlik makamı tasarrufda bulunmayı gerektirir.Çünkü peygamberlik, o kula Allah tarafından verilen birgörevdir.Bu görevin yerine getirilmesi , kullar tarafından kabul görmesi, Allah dininin kabulü için gereklidr.Budurum veliler için böyle değildir
Resul tasarrufu açık olarak talep etmez.Çünkü kavmine karşı merhametlidir.Onların yok olmasına neden olacağından , apaçık mucize şeklindekitasarruflarından kaçınır.Böylece onların hayatta kalmalarını sağlar.
Çünkü bir topluluğa açık olarak gösterilen mucize neticesinde bir kısmı inanır, bir kısmı hasedlerinden dolayı inanmaz,reddeder,sihirdir derler.Ancak kalbinde iman denilen bir nur ile bakanlar mucizeyi kabul ederler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder