29 Ağustos 2018 Çarşamba

NASİHAT

Dervişin birini tanıştığı bir mürşidden recada bulundu:"Efendim bana bir nasihatta bulunsanız"
Şeyh cevap verdi:"Ben sana nasihat etsem kabul etmezsin"
Derviş :"Olur mu efendim derhal kabul ederim"deyince Mürşid:"Ey Dost ,Esrar ve irfan sözlerinden her ne kadar söz öğrendinse  ve her ne kadar evliyaullah kelamını işittinse tamamından tevbe et, hepsini unut.Evliyaullahtan yazıp derlediğin bütün sözleri ve onlara ait bütün kitapları yırt,götür denize at.Kesinlikle onları diline alma!
Derviş biraz düşündükten sonra:"Efendim bu yerine getirilmesi zor bir emirdir.Bu gece biraz düşüneyim,karar vereyim"der.ayrlır.ertesi gün gelir:"Efendim bu gece sabaha kadar tefekkür ettim, onu işlemeğe gönlüm razı olmadı.Bana başka bir şey vasiyet et,onu yapayım"dedi.Şeyh dedi:Bunu kabul etmedin,başka nasihatımı nhiç kabul etmezçsin! deyince Derviş:"efendim siz buyurun, belki kabul ederim" deyince Efendi buyurdu:"Elbisenhi üstünden çıkart.Eski elbiselere bürün.Herhangibir yere gittiğinde dervişlik adından bahsetme, bu namını yok et.Hiç kimseye ben falanca meşayihle görüştüm,onunla güzel sohbette bulundum deme.Halk içinde zelil ve rezalet ile daim ol.Hakaret ve rezalet içinde çevrendeki insanları kendinden soğut.Onların senden yüz çevirmesini sağla.
Derviş biraz düşündü:Efendim bu nasihat öncekinden daha ağırdır." deyip yolun başında olan dervişlere ait nasihatlerden isteyince:Meşayih buyurdu:Önce , gizlide ve açıkta , Allah'dan korkmalısın.Günah işlemekten, Hakk7a asi olmaktan gayet sakınmalısın.Mekruhtan da haramdan kaçındığın gibi kaçınmalısın.Nefsani şehvetleri daima terk etmelisin.Gönlünü hevaya meyletmekten kurtarmaya gayret etmelisin.Sefih kişilerle ve avamla oturmayasın.Onlardan kaçmalısın.Yiyecek ve içeceğini helal yollardan temin etmelisin.Helal kazançla aldıklarını bile az yemelisin.Şüpheli şeylerden sakınmalısın.Hiçbir ferdin gönlünü (kafir de olsa) kırmamalısın.Bir kimsenin gönlüne dokunacak kelamı veya işaret etmeyesin.Latife bile olsa , sözden kaçınmalısın.Salihlerle oturmalısın.Allah'ın yarattığı hiçbir şeyi hor görmemelisin.Birisine hakaret gözüyle bakmamalısın.Hiç kimseyi tahkir ve tekdir edip ayıplamamalısın.Gerek insan gerek hayvana ve bütün varlıklara merhamet ve şefkat etmelisin".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder