20 Ağustos 2018 Pazartesi

"RABBİM BANA RAHMET ET"DUASI NELERİ KAPSAR

Rahmet ;"Rahmetim her şeyi kaplamıştır"(Araf 7/156) ayetiylede belirtildiği gibi her şeyi kuşatıp kapsayan bir rahmettir.Örneğin kul, "Rabbim bana rahmet et" dediğinde , bu rahmetin içinde el-Müntakim/intikam alan ismi de vardır.Bu nedenle geniş ve kapsayıcı olan rahmetin ilahi isimler sayısınca kolları vardır.ve her bir isme etkisi ve oranı farklıdır.
Bu nedenle rahmet, Allah'ın isteğe özel isimlerinden biriyle istenince etkili olur.Örneğin hasta bir kulun;"Ya Şafi/ey Şifga veren Allah'ım! Bana merhamet ve rahmet et" demesi gibi.Ancak şifa isteyen bir kul "Rabbim, bana rahmet et" diye dua etse bile ,eş-Şafi ismi ona yetişir.Çünkü ilahi isimlerden her isim diğerlerini de kapsayıp kuşatmıştır.
Ebul Kasım Kıssi , ilahi isimlerle alakalı şöyle demiştir"Şüphesiz her bir ilahi isim, tek başına bütün ilahi isimleri kendisinde toplar.Bir ismi zikredersen , isimlerin tümünü zikretmiş olursun.Çünkü bütün isimler , tek bir hakikatta toplanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder