17 Ağustos 2018 Cuma

BELKIS'IN TAHTI

Saba Melikesi Belkıs'ın tahtının San'a şehrinden Kudüs'e gelmesimeselesiniİbniArabi hazretleri,tahtın kısa süredetaşınması olarak yorumlamamıştır.Belkıs'ın Tahtının,Yemende yok edilip,Kudüstetekrar var edilmesi olarak tefsiretmiştir.Bu ancak, bir şeyin yok edilip zamansız bir sürede tekrar yaratılması ile gerçekleşir.kitahtın gelmesi de buşekildeolmuştur.Belkıs7ın tahtı Sebeülkesinde yok olmuş, daha sonra zamansız bir sürede Hz.Süleyman'ın huzurunda tekrar yaratılmıştır.
Allah'ın bir şeyi , zamansız bir sürede yok edip tekrar yaratmasının nasıllığını çözen  yaniyeniden yaratılmayı gören , seyreden çok az kişi vardır.Bu gerçekte "..Onlar , yeniden yaratma hakkında şüphe içindedirler.."(Kaf 50/15) ayetiylebelirtilmiştir.Tahtın bulunduğu yerdeyok olması veHz.Süleyman'ın huzurunda var olması, varlıkların ilahi nefesle yenilenmesi gibidir.Arada geçen zaman o kadar kısadır ki bu zamanı hiç kimse algılayamaz.Bu nedenle insan, her an yok olup sonra yeniden yaratıldığının farkında değildir.
Asaf'ın cinlere üstünlüğü sadece bu bilgiye sahip olmasındandır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder