23 Ağustos 2022 Salı

MEYVELİ AĞAÇLAR

 Dünya nimetlerinin ağaçları vardır.Dünyada bulunanlar , ağaçların meyvelerinden istifade ederler.Din meyvelerinin deağaçları vardır.Her kimde din derdi varsa, o ağaçların meyvesinden yer.kur'an-ı Kerimde Hz.Meryem için "Ye iç gözün aydın olsun"(Meryem 26)

Göz, dünya meyveleri ve zevki ile nasıl olur da bu tadı bulabilir? Hz.Meryem "Keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitseydim"(Meryem 23) dedi.Çünkü o ölümde hayatı görmüştü.Böyyle olmasaydı Hz.isa'nın doğması ile böyle bir hasret'in ve temenninin ne ilgsi olabilirdi? Aksine Hz.meryem manevi zevkin fazlalığından şöyle demiştir:"Nefsin ölümü bu kadar tatlıymış da , ne diye korkmuşum ondan? Keşke bu olaydan önce ölseydim de , halkın ayıplamasından , hor ve hakir görmesinden kurtulup , halkın gözünde hoşa gitmeyen birisi olmadan unutulup gitseydim.Bu ebedi hayat dopdolu, hoş ve güzel olduktan sonra keşke daha önce bu hale gelseydim.Bu hal ne kadarda güzel ve hoşmuş.Ne diye yüzümün suyu(hayamın) gidecek diye korkmuşum"

"Keşke" demesi sevincindendir.Daha önceki günlerimde neden sevinç içinde olmayıp kederlenmişim? Keşke bu halleri bilseydim,üzüntü çekmezdim demek istemiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder