27 Ağustos 2022 Cumartesi

AB'I HAYAT ARAMAK

 Şöylebir hikaye anlatılır:başı dönmüş ve yalpalayarak sallanan birisine , buralarda ne arıyorsun, diye sorarlar.Şahıs; Ab-ı hayat aramaktayım diye cevap verir.

Bu ilginç cevap üzerine ; -Bütün bu baş dönmesi, amansız dolaşma sadece ab-ı hayatı aramak için midir diye sorarlar.Değmez mi diye cevap alırlar.Soranlar;

-Değmesi gerekir diye cevap verip ilave ederler;-Peki ama senin bu abı hayat arayışındaki tembellik nedir? Aramaya değmez anlamı çıkmıyor mu?" diye cevap verirler.

Hak Teala , kullarından hernhangibirini , kendisine kavuşturmak , kendisine ulaştırmak için yaratacak olursa; onun yarattıklarının içinden seçer, onu üstün kılar.Kavuşmak, buluşmak nedir? diye bir soru akla gelse:"Yok olmak , varlığından bir şey kalmamak, Allah'ın varlığı ile var olmak"diye cevap verilir.Sen arada kalmadın mı , Allah'ın lütfuna kavuşursun.Fakat arada kalmadın mı Allah'ın lütfuna kavuşursun.Fakat arada kalmışsan yok olmamışsın , demektir.

Senai bir şiirinden şöyle der:"Önde birazcık dar bir yol var, bu yol nefis kapısından gönüle akar"

Mevlana Efendimizin babası Bahaeddin Veled buyurmuştur:"Kur'an-ı Kerim7i baştan sona kadar inceledim, eledim, aktardım.Her ayetin, her kıssanın anlamı ve özeti olarak şunu buldum:"Ey kulum! Benden başkası ile ilgi ve alakanı kes.Başkasından bulacağın, elde edeceğin her şeyi , halka minnet etmeksizin bende bulursun.Bende bulacağın  ve elde edeceğin şeyi hiçbir kimseden bulamazsın.Ey! Bana yapışıp, sarılan kimse, daha fazla yapışdaha da sarıl bana"

Kur'anı Kerim'i ister başından oku ister sonundan , çıkacak mana şudur:"Ey benden ayrılmış kimse , bana dön".Hadis-i xerifde Efendimiz(SAV) "Diriden ayrılan ölüdür" buyurmuştur.

Can'ı, canan verdiğine göre ; Gönlüne huzur veren bir kalb lütfetmiştir sana. Ruhuna bir ruh ihsan eylemiştir.Peki, bu ihsanları unutup , boş şeylerden vefa umarak ömrünü yele vermekten , boşa geçirmekten utanmaz mısın?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder