10 Ocak 2022 Pazartesi

ŞİHABÜDDİN SÜHREVERDİ HAZRETLERİNİN VASİYETİNDEN

 Avarifül Maarif isimli tasavvuf eserinin sahibi Şehabeddin sühreverdi hazretlerini vasiyetlerinden dir:
*Ey oğlum! Dünyalık hususunda kendinden aşağısına bak.Ahiret ve din işlerinde ise senden üstün olanlara bak.Halini buna göre ayarlarsan saadete erersin.Aksi halde kendini helak edersin.

*Ey oğul! Başkan olmayı isteme, çünkü başkan olmayı isteyen ve seven ebediyyen felah bulmaz.Hüküm verenlerin ve sultanların meclislerinde bulunma, insanlarla münakaşa etme.Seni metheden kimsenin sözüne aldanma.Seni kötüleyen kimselerin sözlerinden dolayı üzülme.

Ey oğlum! Allah Teala'nın verdiği her şeyden tat aldım.Fakat afiyetten daha tatlı bir şey bulamadım.Acıları da denedim.İhtiyaçtan daha acı bir şey bulamadım.Taş taşıdım,demir taşıdım, fakat borçtan daha ağır bir şeye rastlamadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder