27 Ocak 2022 Perşembe

EVLİYANIN HİMMETİ

 Şabani yolu erenlerinden 18 asır sufisi İbrahim Has hazretlerinin yazdığı tezkiretül has isimli eserde Hallac ile alakalı şu anlatılır.Genç bir delikanlı hallac-ı  hapiste ziyarete gider.Hallac ile konuşurken içeriye zindanın kumandanı girer ve şeyhin önünde diz çökerek yardım ister."Düşmanlar beni halifeye gammazlamışlar ki devlet adamlarından birinin on bin dirhemini alıp salıvermiş, onun yerine insanlardan bir avamı hapse atmış".Kumandan dedi ki:"Halife beni şimdi katl etse gerek.

Şeyh buyurdu ki "Yürü var git".Adam çıkıp gitti.Şeyh zindanın ortasında yere diz çöktü, ellerini göğe kaldırdı ve şehadet parmağı ile işaret etti.Ağlamaya başladı öyleki gözünün yaşından toprak ıslandı.O esnada zindanın beyi tekrar içeri geldi.Şeyh dedi:"Hal nice oldu?".Bey dedi ki "Azad oldum.Beni halifenin önüne ilettiler.Halife bana nazar edip dedi:"İş bu saate gelince seni katletmek üzere idim.Şimdi sana gönlüm hoş oldu, seni af eyledim.Yürü var, yine zindanda bey olu."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder