8 Ocak 2022 Cumartesi

AŞK DAVASI ETMEK

 Hz.Şems-i Tebrizi'ye göre" İbni sina yarım filozoftur.Tam filozof Eflatun'dur,aşk davası eder." Hz.Şems Allah da olmayan tek şeyle ,Allah'a kavuşmayı diler;Dua ve niyaz.O, Allah'a yakarmanın zevkine erenlerdendir.Hz.Mevlana,Şems için buyurmuştur:"Ben, Hakk'ın nuruna vakıfım;Şems ise, Hakk'ın sırrına vakıf" 

Bağdatta iken Şeyh Evhededdin Kirmani hazretlerini yere bakar görünce Hz.Şeyh "Ne işle uğraşırsın?" der.Evhededdin Kirmani "Leğendeki suya bakınca içinde ay belirdi;ona bakıyorum" deyince Hz.Şems:Boynunda çıban yoksa kaldır başını göğe bak" demiştir ki bundan maksat Gökyüzündeki şeylerin ,ay'ın da en güzel şekilde yukarıya bakılarak görülebileceğini,boynunda derdi varsa doktor bulmasını söyleyince Şeyh Evhededdin Kirmani:"Benim Şeyhim olurmusun? " dedi.Hz.Şems:"Benimle arkadaşlığa dayanamazsın" buyurdu.Şeyh Kirmani;"Beni müritliğe kabul et ne istersen yaparım" deyince Hz.Şeyh o müthiş teklifleri yaptı:"Benimle bağdat çarşxısında herkesin gözü önünde hurma şarabı içersen seni kabul ederim" deyince kirmani:"Hayır yapamam" dedi.Hz.Şems "Peki sen içme bana Hurma şarabı getirebilirmisin?" deyince Kirmani :"Oonu da yapamam" dedi.Hz.Şems"Peki ben şarap içerken aynı masada oturabilirmisin?" deyince şeyh Kirmani:"Yapamam" deyince Şems:"Allah erlerinin huzurundan ırak ol" dedi ve şu ayeti okudu:"Ben, sana benimle arkadaşlık etmeye dayanamazsın demedim mi?"(Kehf suresi) .

"El ne der" den,dedikodudan,halkın ayıplaması kaygısından ,itibarı yitirme korkusundan vazgeçmedikçe Allah adamları ile arkadaşlık yapılamaz.Aşk meydanı bilerek yaşayanların yeridir.

"Gel birlikte şarap içelim" sözünden maksat Gel birlikte içelim, aşk edelim.Allah aşkıyla mest olalım" demektir.

Şarap satın al" demek; bu yolda çalış anlamında idi.ancak Şeyh Evhededdin anlıyamadı."Bir şey yapmasan bile gel yanımda otur" sözünüde anlamadı.Allah'ın kayrı üçtür, üçünden de geçemedi.Yolcu yolunda gerekir.

Hz.Şems hakikat yolunun yolcusu,Şeyh Evhededdin ise şeriat yolunun yolcusudur.İlmi, yaratılışı, aşkı birbirine uygun olanlar , birbirleriyle konuşmasalar bile hal dilleriyle anlaşırlar.Sabırla işin sonunu önden görürler, gönüllerini sesigz ve sözsüz okurlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder