18 Ocak 2022 Salı

NECİB SULTANIMDAN

Necib sultan'ımın bu anlatımı kısmen bloğun önceki yazılarında kendisinden duyduğum kadarı ile var idi.Bu anlatımı Hatay Dörtyol'da yaşayan mimar Ömer Özel'e anlatmıştır."Bir gün rüyamda Dörtyol'un merkez camisinde namaz kılmış çıkıyordum.Yanıma yaşlı bir kişi yaklaşarak , her halde siz yabancısınız"buyrun bizim haneye gidelim" dedi.Epey yürüdük.Nihayet bir mezarlığa geldik.Kenarları taşlarla çevrilmiş bir mezarın başında durduk."Burası bizim hanemiz" dedi.O vakit ben de"Efendim siz dünyayı değiştirdiniz mi?" dedim.Evet dedi.Banamurtaza Hoca derler.

Uyandığımda düşündüm .Hangi mezarlık acaba? Kime sormalıyım.Çünkü o vakit Kuzuculu mahallesine yeni taşınmışım.İskenderun'da Erzin pasajında terzilik yaparken,Dörtyol'a uğramaksızın direkt giderdim.Bu nedenle Dörtyol7un içini  ve insanlarını pek tanımımıyordum.Rüyanın etkisi ile işyerimden erken çıkıp Dörtyol'a geldim.Merkez camiinde ikindi namazını kıldım.Camiden çıkarken etrafıma bakınarak acaba kime sorsam diye içimden geçirmekte idim.O esnada gğözüme orta boylu vakarlı birisi ilişti.Kendisine yaklaşarak "Efendim ben buralı değilim size birini soracağım" dedim.Beni tepeden tırnağa süzerek "Sor bakalım"dedi."Murtaza hoca varmış, onun mezarı nerede?" dedim.Karşımdaki zat biraz sert bir ifade ile Ne yapacaksın? Nereden tanıyorsunonu?" dedi.Bende bir kenara çekilerek durumu anlattım.O vakit beraberce mezarlığın bulunduğu yere geldik."Bu mezarlık.hangi mezar sen göster" dedi.Rüyamda gördüğüm mezarı görüp "Her halde şu olsa gerek" deyince o zat şöyle söyledi:"Benim adım Ziya Bölükbaşı'dır PTT den memur olarak emekliyim"dedi.Sonra bana :"Benim babamın da mezarı burada onu bana gösterebilir misin? deyince Necib Sultanım şöyle demişti"O zamanlar çalışıyorduk.tembel değildik.Şu mezar olsa gerek diye murtaza hoca'nın mezarının güneyinde bir çaprazdaki mezarı gösterdiğimde Ziya efendi duraksadı ve Bana:"Bundan sonra biz seninle kardeşiz" buyurdu 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder