7 Temmuz 2018 Cumartesi

PARANIN YAPTIKLARI

"DİNİKÜM DİNARİKÜM" Dinini paraya tahvil edenler eskiden beri vardır.Hz.Musa'yı peygamber olarak kabul edip Firavunun yemeğini yiyenler Peygamber'e layıkınca teslim olamadılar.Şam Valisi olan Muaviye, debdebeli valilik evi v.s gibi bina yaptırınca bu durum halife Hz.Ömer efendimize şikayet edildi.Bu durumu sorgulayan halifeye,Muaviye(*):Ya Ömer Şam halkı gücü,debdebeyi seviyor onları elde tutabilmek için böyle davranıyorum." demiştir.
(*)niçin bu ismin başına "Hz" takısı getirmedin diye sual soran birisene bir dostum şöyle açıklama yaptı:"Sultanım,ben henüz orada değilim.İnanıyorum önemli sahabidir.Hazreti Pir Mevlana efendimiz Mesnevi-i şeriflerinde bu zattan bahsederken "müminlerin dayısı"tabirini kullanmıştır.Doğru hakikatta "Hz" olabilir ama ben orada değilim.Ehli Beyt sevgimden dolayı diyemiyorum"
Not:Nezaket arz eden konularda sükutu tercih etmek gereklidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder