20 Temmuz 2018 Cuma

MANEVİ HEDİYELERİ KABULLENMEMEK

Azizim Necib Sultan anlatmıştı.Said Nursi hazretleri sahibü zaman idi.Kafkasya cephesinde orduda albay rütbesinde savaştı.Ruslara karşı esir düştü.Kılıcını Ruslar almak için zor kullanmadı kendisi teslim etti.Esareti esnasında haber gönderdi:"Bolşevikler  istila edecek"diye..Ama bizim idarecilerimiz itibara almadılar..çini mürekkeple yazılmış bir eserini hediye etmek istedi.Kabul etmedim.Eğer etse idim bende manevi bir duraklama olacaktı.Aynı Seyyid Ali Baba hazretlerinin bir Nakşi şeyhi ile beni birlikte çağırıp bana manevi görev tevdi etmek istemesinden kaçtığım gibi,bu irşad görevini bana tevdi etme ihtimalini yüksek gördüğüm için,ben bundan ferağat ettim,Ziya Efendi devam etti.Halkın irşadı görevini kabul mübarek bir vazifedir.Ancak ,zahiri makam sahiplerini ntehlikesi gibi, manevi makamların da kendilerine has tehlikeleri vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder