14 Temmuz 2018 Cumartesi

EVLİYAYA BİR ÇAY ISMARLAMAK

Azizim NecibSultan anlatmıştı.24 yaşında iskenderun'a geldiğimde(1953) iki tane terzi ustasına iş göndermeye başladım.Bunlar yeni evli ve borçlu idiler.Ali Baba rahmetullah,benim dükkanımın önüne gelir bana bakar,içeri girmez ve giderdi.Kendisine muhabbetim oluşmuştu.Bir gün fransızlardan kalma Adliye binasının deniz tarafında kalan bölümde şimdiki adı Kore şehitleri parkı olan yerin bir köşesinde baraka şeklinde bir yerde çay satılırdı.park içinde bir su havuzu vardı.Kış günü olsa gerek Ali Baba hazretleri havuzun kenarında iken yaramaz bir iki çocuk onu havuzun içine itiverirler.Çocuklar kaçarlar.Ali Baba tüm üzeri ıslanmış bir vaziyette havuzdan çıkar bir bankın üzerine oturur.O esnada benim iş verdiğim iki terzi oradadır derler ki bu adam kış günü suya düştü şuna bir çay ısmarlıyalım.Çay ısmarlarlar ve parasını birlikte verirler.Sonra dükkanda bunu bana anlattılar.Ben derhal Ali Babanın ıslanan elbisesini değiştirmek için olay yerine geldimse de Ali Baba 'yı bulamadım.O terzilere bilahere uğradım ve siz bir Allah dostu gördünüz ve ona bir çay ısmarladınız.Bunun mükafatını göreceksiniz "dedim.
Terzilerin her ikisi de borç içinde idi.Bir gün birisi geldi.Dediki:Benim hanımın karısının amcası İstanbul tepebaşında bir meyhane işletiyor.Bizi istanbul'a çağırıyor.dükkanın kasasının başında oturtmak için.Hanımda bu işe istekli.üstelik benim piyasadaki borcumu ödeyecek,çalıştıkça ben geri ona ödeyeceğim.dedi.Ve dükkanı kapatıp İstanbul'a gitti.Bir gün meyhanenin müşterilerinden birisi ile samimiyet kurar ve terzi olması nedeniyle kendisine Askeri dikimevinde iş bulur.Oraya girer çalışır ve emekli olur.Memlekete döner birikimleri,ve kayınpederinden kalan mirasla birlikte yazlık kışlık evlerini edinerek rahat bir hayat sürer.
Diğer terzi ise Kaçakçılık işine bulaşarak Lübnan'a gider.oradan da Almanya'ya gider.Zengin olur.
Değil bir çay ısmarlamak,bir Allah dostunu görmenin bile kişiye sayısız faidesi vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder