30 Haziran 2017 Cuma

SEVDİRİLEN ÜÇ ŞEY

Efendimiz buyurmuştur:"Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi:Güzel koku, kadın, ve gözümün nuru namaz"
Ebubekir (r.a) bunu duyunca şöyle dedi:"Ya Resulullah Bana da dünyadan üç şey sevdirildi:Sana bakmak, malımı senin uğruna harcamak ve huzurunda oturmak
Ömer (r.a) da dedi:"Dünyadan bana da üç şey sevdirildi:"Allah'ın dostlarına bakmak, Allah'ın düşmanlarını kahr u perişan etmek ve Allah'ın hududunu korumak"
Osman (r.a) da dedi ki:"Ey Efendim, bana dünyadan üç şey sevdirildi:Selamı yaymak,yemek yedirmek ve insanlar uykuda iken geceleyin namaz kılmak"
Ali (r.a) şöyle dedi:"Ey efendim, bana da dünyadan üç şey sevdirildi"ED DARBA BİSSEYF,VES SAVMÜ BİSSAYF,VE İKRAMÜ DDAYF(Kılıçla vurmak(cihad)yazın oruç tutmak,misafire ikramda bulunmak"
Bunun üzerine Cebrail(a.s) geldi ve şöyle dedi:"Ey Efendim , bana da dünyanızdan üç şey sevdirildi:Yolunu şaşıranları irşad etmek, miskinlere yardım etmek, Rabbül aleminin kelamı ile ünsiyet".Sonra Cebrail (a.s) kayboldu, bir müddet sonra yine geldi ve şöyle dedi:"Allah Teala sana selam ediyor ve buyuruyor ki:"Dünyanızdan üç şeyi seviyorum:Asilerin göz yaşı, tevbe etmeyen günahlara azab etmek,darda kalanların duasına icebet etmek"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder